Wanneer je een betalingsregeling of uitstel van betaling bent overeengekomen met je leerling, dan kun je deze uitgestelde betaaldatum handig verwerken in het facturenoverzicht. Hierdoor worden herinneringen aangepast op de nieuwe betaaldatum en bovendien kun je handig filteren op alle betaalafspraken.
Uitsteldatum invoeren op een factuur
Om een factuur uit te stellen doorloop je de volgende stappen:
- Ga naar de betreffende factuur
- Klik op de factuur op de knop 'Uitstellen'
- Stel een nieuwe betaaldatum in en optioneel een reden voor uitstel
- Druk op 'Opslaan' om de nieuwe betaaldatum voor deze factuur op te slaan
- De factuur heeft nu de status 'Uitgesteld' gekregen
- De verloopdatum voor de factuur is aangepast naar de nieuwe betaaldatum
- Automatische herinneringen voor de factuur worden niet verzonden totdat de nieuwe betaaldatum is overschreden
- De factuur heeft nu de status 'Uitgesteld' gekregen
Zoeken op uitgestelde facturen
In het menu Financieel - Facturen kunt u eenvoudig een overzicht van alle uitgestelde facturen oproepen. Combineer daarvoor de volgende zoekfilters:
- Selecteer in het veld 'Factuurfase' op 'Factuur'
- Selecteer in het veld 'Huidige status' op 'Uitgestelde betalingen'
- Druk op zoeken.
Video uitleg 'Uitstellen van een betaling'
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.