Automatische taken configureren voor verlopen nascholingscertificaten

Gewijzigd op Thu, 17 Mar 2022 om 01:09 PM

Video uitleg taken bij verloop certificaat

Wanneer bij een kandidaat een certificaat voor en opleiding verloopt kan Dation u hierover waarschuwen door middel van een Taak. Deze taken worden automatisch aangemaakt zodra een kandidaat op risico 'Hoog' komt voor een certificaat waaraan de kandidaat is gekoppeld. Hoe u dit instelt en gebruikt leest u hieronder.


Instellen signalering verloopdata

In het Beheer van Dation kunt u instellen op welke momenten een kandidaat een 'Risico' voor het verlopen van een certificaat aan zich gekoppeld krijgt.

  1. Ga via het menu 'Beheer' naar de instellingen van de nascholing.

  2. Klik op 'Nascholing'

  3. Stel de verloopdata in onder het kopje 'Kleurcodering verloopdata'

  4. Klik op 'Opslaan'



Let op: Op de dag dat de leerling een 'hoog risico' heeft wordt er door Dation een automatische taak aangemaakt.



Instellen geldigheidsduur certificaat

U kunt per CCV code een geldigheidsduur voor een certificaat instellen. Wanneer een kandidaat een training met de betreffende CCV code heeft gevolgd, wordt automatisch de ingestelde geldigheidsduur voor het certificaat gekoppeld.

  1. Ga via het menu 'Beheer' naar de instellingen van de nascholing

  2. Klik op 'Nascholing'

  3. Klik via 'Beheer codes' op de instellingen van de 'CCV Codes'

  4. Selecteer de code waarvoor u een geldigheidsduur wil instellen.

  5. Klik op 'Bewerken

  6. Stel de gewenste geldigheidsduur in

  7. Klik op 'Opslaan'



Koppel gebruiker aan de taak

U kunt instellen welke gebruiker wordt gekoppeld aan de taken die worden aangemaakt voor het verloop van een certificaat.


Let op: 
Als een bedrijf een accountmanager heeft, dan worden taken aan deze gebruiker gekoppeld.
Indien geen gebruiker is geselecteerd zal er geen taak worden aangemaakt.

  1. Ga via het menu 'Beheer' naar de algemene instellingen

  2. Klik op 'Taakvoorkeuren'

  3. Stel de gebruiker in waarbij u wenst dat er een automatische taak wordt aangemaakt.

  4. Klik op 'Opslaan'




Instellen van een accountmanager

Om van een gebruiker een accountmanager te maken doorloopt u de volgende stappen:

  1. Ga naar menu 'Beheer'

  2. Klik op de knop 'Gebruikers'

  3. Klik op de gebruiker waar u een accountmanager van wilt maken

  4. Vink in het kader 'Overige rechten' het recht 'Accountmanager nascholing' aan

  5. Druk op 'Opslaan'

De gebruiker is nu ook als accountmanager in de module Nascholing te gebruiken.


Koppelen van een accountmanager aan een bedrijf


Om een accountmanager toe te wijzen aan een bedrijf doorloopt u onderstaande stappen.
Zodra een certificaat voor een van de kandidaten van het betreffende bedrijf het risico 'Hoog' krijgt, wordt er een taak aangemaakt en gekoppeld aan de accountmanager van dit bedrijf.

  1. Ga via het menu 'Bedrijven' naar het desbetreffende bedrijf waar u een accountmanager wilt instellen

  2. Selecteer in het scherm 'Contactgegevens' de gewenste 'Accountmanager'

  3. Druk op 'Opslaan'

De accountmanager is nu gekoppeld aan het bedrijf.


Aangemaakte taken inzien

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren